Факультатив

    Факультатив занять з курсу " ГОТУЄМОСЯ ДО ЗНО" (35 годин)

                                                                                         

Пояснювальна записка

         Програму факультативного курсу з математики для здобувачів освіти 10 класу розроблено на основі Державного стандарту базової повної і середньої освіти  з урахуванням змісту чинної програми з математики для учнів 5-11 класів.
В основу факультативу покладено зміст програми Міністерства освіти і науки України і зовнішнього незалежного оцінювання з математики.                 Викладання факультативу будується як поглиблення вивчення питань, передбачених програмою основного курсу. Поглиблення реалізується на базі вивчення методів і прийомів розв’язування математичних задач, які потребують

застосування високої логічної та операційної культури, розвиваючих науково-теоретичне і алгоритмічне міркування здобувачів освіти.                                                         Тематика задач не виходить за рамки основного курсу, але рівень їх складності-підвищений, значно перевищуючий обов’язковий. Особливе місце займають задачі, які потребують застосування учнями знань в незнайомій (нестандартній) ситуації.                                                                               Особлива ціль факультативу – цілеспрямована підготовка здобувачів освіти до  ЗНО. Тому викладання факультативу забезпечує систематизацію знань і удосконалення вмінь здобувачів освіти на рівні, якого вимагає проведення ЗНО.

    

    МЕТА КУРСУ: 
• розвиток математичних здібностей
здобувачів освіти; 
• формування алгоритмічного мислення та високої логічної культури; 
• вироблення навичок самостійної роботи при розв’язуванні задач; 
• перенесення засвоєних знань на розв’язування складних та нестандартних задач; 
• якісна підготовка до незалежного зовнішнього тестування з математики. 
      Після вивчення курсу
здобувачі освіти повинні знати: 
• математичні факти; 
• основні алгоритми та методи розв’язування алгебраїчних та геометричних задач з необхідним обґрунтуванням ; 
вміти: 
• оволодівати необхідною інформацією для розуміння постановки математичної задачі; 
• проектувати і здійснювати алгоритмічну та евристичну діяльність на математичному матеріалі; 
• розв’язувати завдання в знайомих ситуаціях із достатнім поясненням; 
• використовувати набуті знання і вміння в незнайомих ситуаціях; 
• узагальнювати й систематизувати набуті знання; 
• самостійно розв’язувати нестандартні задачі і вправи; 
• приймати рішення та вибирати оптимальне

Рекомендовано Міністерством  освіти і науки України

(лист №  1/11 – 9682  від 11.09.18)

 

                            Календарно- тематичне планування

№ з/п

Кількість годин

Тема заняття

Дата проведення

1

1

Тотожні перетворення алгебраїчних раціональних та ірраціональних виразів

 

2

1

Область ви­значення виразу. Звільнен­ня від ірраціональності в знаменнику (чисельнику) виразу

 

3

1

Поняття НСК і НСД. Озна­ки подільності числа

 

4

1

Многочлен і його корені. Розкладання многочленів на множники

 

5

1

Розв'язування рівнянь за допомогою рівносильних перетворень

 

6

1

Поняття: функція, графік функції, область визначен­ня і область значень функ­ції, інтервали монотонності і знакосталості, властивості симетрії функції

 

7

1

Графіки функ­цій

 

8

1

Властивості модуля числа та їх використання при розв'язуванні рівнянь і не­рівностей

 

9

1

Поняття сталої та змінної величин, параметра. Що означає розв'язати задачу з параметром

 

10

1

Розв'язування текстових задач на складання рівнянь і систем рівнянь (на частки, відсотки, суміші)

 

11

1

Розв'язування текстових задач на складання рівнянь і систем рівнянь (на роботу, рух)

 

12

1

Геометрична інтер­претація задач на рух де­кількох об'єктів

 

13

1

Метод координат і векто­ри на площині. Їх застосування при розв'язуванні задач стереометрії

 

14

1

Паралельність прямих

 

15

1

Пер­пендикулярність прямих

 

16

1

Координати точки, що ді­лить відрізок у заданому співвідношенні

 

17

1

Відстань від точки до прямої

 

18

1

Опор­ні задачі прямокутного трикутника

 

19

1

Опор­ні задачі паралелограма, прямокутника, квадрата, ромба

 

20

1

Опор­ні задачі трапеції

 

21

1

Опор­ні задачі кола, двох дотичних кіл

 

 

22

1

Розв'язування задач методом використання симетрії та геометричних перетворень

 

23

1

Поняття оберненої функції. Обернені тригонометричні функції га їх графіки

 

24

 

Перетво­рення тригонометричних вира­зів

 

25

1

Показникова функція, її властивість та графік

 

 

26

1

Логарифмічна функція, її властивість та графік

 

 

27

1

Елементи стереометрії: основні типи стереометричних задач, методи їх розв'язування

 

28

1

По­будова перерізів

 

29

1

Комбінації геометричних тіл

 

30

1

Числові послідовності і способи їх задання, обмежені і необме­жені, монотонні послідовності, збіжність монотонної послі­довності. Арифметичні і геоме­тричні прогресії, їх властивості

 

31

1

Похідна суми, добутку та частки, складеної та оберненої функцій, похідні елементарних функцій

 

32

1

Дослідження функцій на моно­тонність, екстремуми, опуклість, точки перегину, найменше і най­більше значення на відрізку, застосування похідної до набли­жених обчислень елементарних функцій

 

33

1

Первісна та її властивості, невизначений і визначений інтегра­ли, їх геометричний зміст; формула Ньютона — Лейбніца

 

34

1

Основні методи інте­грування (методи розкладання та підстановки, інтегрування частинами)

 

35

1

Застосування ін­теграла до розв'язування гео­метричних задач на обчислення площ і об'ємів

 

 

Список використаної літератури:

1.Л.М.Адруг.,Т.Г.Роєва. «Підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання.Геометрія».Харків.2008 рік, с.102.

2.Л.М.Адруг. «Підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання.Алгебра».Харків.2009 рік, с.102.

3.Роєва Т.Г. Хроленко Н.Ф. «Алгебра і початки аналізу».Харків.2002 рік, с.288.

3.Роєва Т.Г. Хроленко Н.Ф. «Геомітрія».Харків.2002 рік,с.152.

4.Гальперіна А.Р. «Математика». Серія журналу «Вісник ТІМО»,2010 рік, с.127.

5.Дворецька Л.П., Мерзляк Є.П., Плахотник Н.С. «Математика. Зовнішнє незалежне оцінювання.».УЦОЯО., 2007 рік, с.64.

6.Роганін.О.М. «Математика. Зовнішнє незалежне оцінювання».Харків.2010 рік, с.159.

7.Забєлишенська М.Я. «Зовнішнє незалежне оцінювання. Математика 5-11 класи (довідник)»»Ранок»,2008 рік,с.160.

8.Роєва Т.Г., Мальцева Н.О., «Геометрія. Готуємось до ЗНО»,Харків., 2009 рік, с.224.

9. Роєва Т.Г., Мальцева Н.О., «Алгебра. Готуємось до ЗНО»,Харків., 2009 рік, с.302

10.Келесіді В.П., Букарева Т.Б., «Готємося до ЗНО. Методичний порадник»,Дніпропетровськ,2006 рік,с.40.

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Український центр підготував для всіх охочих зареєструватися для участі в ЗНО 2022 року відеоінструкцію, з якої Ви дізнаєтеся про те, на щ...